Poniższy artykuł opracowano w oparciu o stan prawny obowiązujący w momencie powstania tego artykułu.
Redakcja nie gwarantuje aktualności tekstu w okresie późniejszym, jak również nie ponosi odpowiedzialności za ew. stosowanie się do zawartych w nim zaleceń.

Wiedza, która procentuje

Nie od dziś wiadomo, że tylko systematyczny rozwój i podnoszenie kwalifikacji daje możliwość osiągnięcia sukcesu oraz zwiększenia swojej przewagi konkurencyjnej. Wiadomo również, że długa kilkumiesięczna nauka staje się coraz mniej popularna i zostaje ona zastąpiona krótkimi, kilkudniowymi szkoleniami. Taką właśnie formę edukacji proponuje firma Athenasoft – lider w przygotowywaniu programów dla budownictwa. O jej sukcesach, rozwoju rozmawiamy z jednym z trenerów firmy Athenasoft – Grzegorzem Lusą.

 

 

- Prowadzą Państwo szkolenia z kosztorysowania już od kilku lat. Teraz postanowili Państwo uruchomić Akademię i w kompleksowy sposób uczyć kosztorysowania. Czy tego typu zmiana była konieczna?

G.L.: Rzeczywiście szkolenia prowadzimy od kilku lat. Od momentu, kiedy zaoferowaliśmy klientom usługi edukacyjne zainteresowanie naszymi warsztatami stale rośnie. I właśnie ten wzrost skłonił nas do usystematyzowania prac przy organizacji szkoleń i oferowania ich pod sztandarem „Akademii Athenasoft”. Uruchomienie Akademii, to nowy wizerunek naszych szkoleń. Chcielibyśmy, aby osoby biorące udział w naszych warsztatach utożsamiały się z naszą firmą nie tylko jako producentem oprogramowania, ale również firmą dostarczającą konkretnej, rzetelnej wiedzy z dziedziny kosztorysowania.

 

- Nowe dyplomy, gadżety, promocja, a więc nowy wizerunek Akademii, czy również oferta szkoleniowa uległa zmianie?

G.L.: Nasza oferta szkoleniowa stale się zmienia. Szkolenia organizujemy dla ludzi, którzy korzystają lub zamierzają korzystać z naszego oprogramowania, a to oznacza, że staramy się stale dostosowywać program szkoleń do potrzeb klientów. Od niedawna w naszej ofercie można znaleźć 4-dniowe szkolenie z kosztorysowania w programie Norma Pro. W ramach rozwoju naszej Akademii zamierzamy również wprowadzić do naszej oferty szkolenia związane z wyceną kosztów inwestycji.

 

- Obecnie jednak proponują Państwo głównie szkolenia z kosztorysowania. Jaka jest różnica między tymi warsztatami?

G.L.: Różnice są istotne i zależą przede wszystkim od tego, kto jakiego programu używa oraz jaki jest stopień znajomości podstaw kosztorysowania. 4-dniowe szkolenie z kosztorysowania w programie Norma Pro kierujemy do osób, które nie znają podstaw teoretycznych kosztorysowania i programu Norma Pro, a stają przed koniecznością sprawdzania, czy przygotowywania kosztorysów. 3-dniowe szkolenie zaś kierujemy do osób, które znają podstawy teoretyczne (pojęcia, rodzaje kosztorysów, przepisy prawne) i chciałyby zapoznać się z podstawowymi i zaawansowanymi możliwościami programu Norma Pro. Kolejnym szkoleniem z kosztorysowania jakie oferujemy jest 2-dniowe szkolenie z Normy Standard, podczas którego uczestnicy zapoznają się z podstawowymi możliwościami programu. Reasumując, można powiedzieć, że w naszej ofercie każdy znajdzie coś dla siebie.

 

- Wiem, że na rynku jest wiele firm, które oferują szkolenia z kosztorysowania, w tym również w programie Norma. Co w takim razie wyróżnia Państwa Akademię wśród innych firm szkoleniowych?

G.L.: Naszą Akademię wyróżnia przede wszystkim to, że jesteśmy jednocześnie producentem programu Norma, a więc znamy ten program najlepiej. Poza tym przychodząc na szkolenia do naszej Akademii, każdy uczestnik ma możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z osobami, które tworzą i modyfikują program Norma. Dodatkowo, po spełnieniu kilku warunków również firmy, które nam zaufały i przeszkoliły w naszej Akademii swoich pracowników mogą otrzymać odpowiedni certyfikat. Zdobycie takiego certyfikatu przez firmy może być przydatne przede wszystkim, gdy firma bierze udział w przetargach lub też gdy firma chce poprawić swoją konkurencyjność na rynku i poszczycić się posiadaniem nowoczesnego oprogramowania i wykwalifikowanej kadry.

 

- To brzmi interesująco, jednak część firm szkoleniowych bardziej dba o ilość niż o jakość swoich kursów. Jak to wygląda u Państwa?

G.L.: W naszej Akademii dbamy o zadowolenie klienta. Baczną uwagę zwracamy na to, aby grupy były kameralne, maksymalnie 12-osobowe. Mała grupa daje mi, jako trenerowi, możliwość nawiązania lepszego kontaktu z uczestnikami szkolenia. Poza tym każda osoba biorąca udział w warsztatach ma do dyspozycji oddzielne stanowisko komputerowe, dzięki czemu w każdej chwili mogę podejść do danej osoby i pomóc w rozwiązaniu problemu z danym ćwiczeniem. Kursantom zapewniamy również materiały szkoleniowe (skrypt + płyta CD), przerwy na poczęstunek (kawa, herbata, soki) i lunch, a na zakończenie kursu – imienny certyfikat. Poza tym komfort szkolenia zapewnia klimatyzowana sala. Po prostu chcemy, aby każda osoba opuszczająca mury naszej firmy czuła, że czas spędzony w Akademii nie był zmarnowany.

 

- Co w takim razie powinna zrobić osoba zainteresowana Państwa szkoleniami? Gdzie zainteresowani mogą uzyskać więcej informacji?

G.L.: Wszystkich zainteresowanych, po szczegółowe informacje na temat oferty szkoleniowej zapraszamy do siedziby naszej firmy przy ul. Leszczynowej 7 w Warszawie. Informacji o szkoleniach udziela również nasz dział handlowy pod nr tel. 022/614-34-22, 022/614-37-17 lub mail’em pod adres info@ath.pl. Szczegółowy program oraz terminarz poszczególnych szkoleń można również znaleźć na naszej stronie internetowej pod adresem www.akademia.ath.pl.